Cloud Backup

גיבוי קבצים לענן

Learn More

גיבוי בענן – תכונות ופתרונות Cloud Backup

גיבוי וסנכרון קבצים לענן ללא הגבלת שטח אחסון

מדריך לבחירת פתרון גיבוי ברשת (גיבוי בענן או גיבוי ברשת) כתחליף לשרת גיבוי המסורתי

נושא גיבוי קבצים, גיבוי נתונים, גיבוי מסמכים הוא נושא חם ורלוונטי מאז תחילת השימוש במחשב (לפני כמה עשרות שנים...) ועד היום. מי מאיתנו לא חווה אובדן של מידע קריטי ע"י דיסק שפסק מלפעול, הפסקת חשמל קטלנית, וירוסים, מחיקת קובץ בטעות, מחיקת קבצים בזדון או גניבת מחשב נייד. ולמרות שכולנו ערים לסכנה עדיין לא כל הנתונים שלנו מגובים כהלכה אפילו היום כשיש כל כך הרבה פתרונות אפשריים.

מטרת המאמר היא להסביר את סוגי הפתרונות הקיימים וההבדלים ביניהם כדי לעזור לכל אדם ולכל עסק או ארגון למצוא את דרכו בסבך האפשרויות ולבחור את הפתרון המתאים לו ביותר. תחילה אבהיר את ההבדלים בין הפתרונות השונים ואח"כ אפרט את הקריטריונים לבחירה.

מטרתו השנייה של המאמר היא להביא אתכם לבדוק כמה באמת אתם משלמים על פתרונות הגיבוי הנוכחיים שלכם ומה אתם באמת מקבלים. יתכן מאוד כי עלות אחזקת אנשי IT , שרתי גיבוי, דיסקים חשמל, UPS ,גנרטור, ארנונה וכד'. אינם מספקים את המענה הנדרש פונקציונלית ובנוסף עלותם יקרה בהשוואה לפתרונות ראויים אחרים הקיימים היום בשוק.

סוגים של גיבוי קבצים

כיום קיימים 2 סוגים עיקריים של גיבוי קבצים גיבוי מקומי (onsite) או גיבוי ברשת (online).
1. גיבוי נתונים מקומי מתייחס לגיבוי על שרתים מקומיים, דיסקים, CDs והתקנים ניידים למיניהם כמו disk on key – כולם נמצאים בהישג יד.
2. גיבוי קבצים ברשת, או גיבוי בענן, מתייחס לאחסון וגיבוי קבצים באינטרנט. המידע במקרה זה מאוחסן על שרתים הנמצאים במקום מרוחק – גיבוי אונליין.

לשני הסוגים יתרונות וחסרונות:
מהירות: גיבוי הנתונים המקומי יעבוד בדר"כ יותר מהר מגיבוי ענן. כאשר ההעתקה נעשית לדיסק מקומי או שחזור משרת המחובר לרשת המקומית הדבר יעשה מהר וללא הפרעות מיוחדות. כאשר מעתיקים מ- או אל שרת נתונים הנמצא באינטרנט המהירות תהיה על פי רוב נמוכה יותר ותלויה במהירות בה עובד האינטרנט ובעומס על השרתים המרוחקים. לעיתים יש הפרעות בקשר האינטרנטי, רוב חברות הענן הרציניות ברשת האינטרנט מבטיחות זמינות של 99.9%.

אבטחה: גיבוי מחשב בענן / גיבוי קבצים בענן הוא מאובטח ברמה מאוד גבוהה הרבה יותר מהגיבוי המקומי. המידע מוצפן בזמן ההעתקה מ- ואל השרתים באינטרנט, והשרתים המרוחקים מאובטחים ואינם חשופים לפגיעה מקומית או גניבה. גיבוי מקומי על דיסקים חיצוניים וכוננים למיניהם חשוף לפגיעה, אובדן או גניבה.

תקלות חומרה: אחד הגורמים העיקריים לאובדן מידע הוא תקלות בדיסקים, תקלות ואובדן של כוננים ואובדן מחשבים (ניידים בעיקר). מרבית הארגונים העסקים בסדרי גודל קטנים ובנוניים ואפילו חברות גדולות אינן משקיעות או אינן מוכנות להשקיע את הנדרש להקמת מערכת גיבוי אמינה ברשת המקומית. מערכת גיבוי אמינה כוללת יתירות של כל הרכיבים הקריטים במערכת (גיבוי מסדי נתונים , דיסקים, מקורות חשמל, הגנות מפני שריפות ,הצפות, שמירת טמפרטורה וכו')

וכל זאת על מנת שבשעת פקודה, נוכל לאחזר ולשחזר את הנתונים ולשוב לעבודה השוטפת במהירות מבלי שיגרם לארגון נזק משמעותי.